معرفی هیات تجدیدنظررسیدگی به تخلفات ناشران و خرید ۲میلیاردی ارشاد

جمعه 5 خرداد 1396
0:40
visualeffects

طرح کتاب طرح ادبیات

معرفی اعضای هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب تهران و خرید ۲میلیاردی وزارت ارشاد از ناشران از جمله خبرهای مهم حوزه کتاب در این هفته هستند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: گزارش «یک هفته با کتاب» این هفته، گزارش نسبتا کم خبری است و در مجموع ۸ خبر را شامل می شود. به طور طبیعی پس از پایان نمایشگاه کتاب تهران، توقع چنین شرایطی در زمینه اخبار حوزه ادبیات و نشر وجود دارد.



گزارش این هفته ۴ خبر داخلی و ۴ خبر خارجی را شامل می شود که در ادامه این گزارش، به مرور آن ها در هفته ای که گذشت، می پردازیم.


معرفی اعضای هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران درنمایشگاه


طبق یکی از خبرهای روز دوشنبه این هفته، سید عباس صالحی رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با صدور احکام جداگانه‌ای، رئیس و اعضای «هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» را منصوب کرد.


ارائه توضیحات درباره هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران


دیروز چهارشنبه ۳ خرداد خبری منتشر شد که طبق اطلاعات مندرج در آن، نیکنام حسین‌پور رئیس هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تشکیل این هیات گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی در آینده نزدیک، این هیات وظیفه رسیدگی به اعتراض ناشران نسبت به احکام صادر شده در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بر عهده دارد. همچنین با توجه به صدور برخی از احکام در روزهای آخر نمایشگاه، این احتمال وجود دارد که برخی از ناشران از احکام صادر شده آگاه نباشند.


وی با اشاره به فرصت ناشران برای ارایه مستندات خود به این هیات گفت: ناشران معترض به احکام صادر شده می‌توانند مستندات خود را به دبیرخانه «هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» واقع در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارسال کنند تا در جلسات این هیات به شکایات آن‎ها رسیدگی شود.


حسین‌پور درباره زمان برگزاری نخستین جلسه این هیات نیز گفت: نخستین جلسه این هیات در اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.


خرید بیش از ۲میلیارد تومانی وزارت ارشاد از ناشران


یکی از خبرهای روز سه شنبه این هفته، تصویب خرید بیش از ۲۱ میلیارد ریال کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.


در جلسات ٥٦۹ و ٥۷۰ این هیات ۷۴۲ عنوان در ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ نسخه به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و ۶۵۲ هزار ریال (بیست و یک میلیارد و هشتصد و شصت و سه میلیون و ششصد و پنجاه و دو هزار) ریال جهت خرید مورد تصویب قرار گرفت.


کاهش ۱۴ درصدی قیمت متوسط کتاب از سال گذشته تا امسال


بر اساس آمار و اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب در فروردین ۱۳۹۶ تعداد ۲ هزار و ۹۹۳ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته (۲ هزار و ۶۸۴) ۱۲ درصد رشد را تجربه کرده است.


بر اساس این آمار که روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت منتشر شد، قیمت متوسط کتاب در فروردین ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۸۳ تومان بوده که در مقایسه با فروردین ماه سال جاری با کاهش ۱۴ درصدی به ۱۲ هزار و ۷۱۹ تومان رسیده است.


قدردانی رئیس اتحادیه‌ ناشران ایتالیا برای حضور در نمایشگاه تهران


طبق خبری هم که دیروز چهارشنبه ۳ خرداد منتشر شد، رئیس اتحادیه‌ ناشران ایتالیا (AIE) مهمان ویژه سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ارسال نامه ای به امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از حُسن میزبانی این نمایشگاه، قدردانی کرد.


امضای تفاهمنامه فرهنگستان زبان و ادبیات با ترم ترم


این خبر هم روز یکشنبه منتشر شد و به موجب اطلاعات آن، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و گابریله ساوبرر، مدیر ترم ترم، یادداشت تفاهم همکاری‌ای را حوزه علم اصطلاح‌شناسی امضاء کردند.


ترم‌ترم دادگان اصطلاح‌شناختی چندزبانه‌ای است که منحصراً به علم اصطلاح‌شناسی اختصاص دارد. در حال حاضر این دادگان دارای بخش‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و یونانی (به ترتیب با حدود ۱۹۰۰، ۱۳۵۰، ۹۵۰ و ۱۱۰۰ اصطلاح) است.


بر اساس این یادداشت تفاهم مصوّبات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزۀ علم اصطلاح‌شناسی به فرهنگ ترم‌ترم (TermTerm) افزوده خواهد شد. طبق این یادداشت تفاهم همچنین مقرر شده است مصوّبات فرهنگستان در حوزۀ علم اصطلاح‌شناسی نیز در بخش زبان فارسی وبگاه ترم‌ترم (www.termterm.org) به نمایش درآید.


ممنوعیت واردات و صادرات هرگونه کتاب در تاجیکستان


وزارت فرهنگ تاجیکستان واردات و صادرات هرگونه کتاب را بدون اجازه نامه مخصوص ممنوع کرد. این خبر روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت منتشر شد و به موجب آن و طبق سخنان شیرعلی خواجه‌اف مدیر شعبه حفظ و استفاده میراث تاریخی و فرهنگی وزارت فرهنگ تاجیکستان، شهروندان این کشور برای ورود و یا خروج کتاب بدون توجه به موضوع و تعداد آن باید از وزارت فرهنگ اجازه بگیرند. این قانون برای همه کشورها و همه کتب، بدون در نظر گرفتن خط و زبانشان، یکسان عمل می‌کند.


خواجه اف در این باره گفت: این قانون در مورد انتقال کتاب نیز وجود دارد؛ زیرا این اواخر کارمندان گمرک در مرزها کتاب‌هایی را که به زبان فارسی یا خط عربی نوشته شده‌اند، از مسافران مصادره ‌کرده‌اند.


برگزاری نمایشگاه تصویرگری فرشید مثقالی در چین


براساس یکی از اخبار روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، نمایشگاه سیاری که از سال گذشته با نمایش آثار برتر مسابقه هانس کریستین اندرسن آغاز به کار کرده، پس از سفر به تایپه و کاوهسیانگ در کشور تایوان، به تازگی به شانگهای رسیده است.


این نمایشگاه که از ۹ اردیبهشت در شهر شانگهای چین آغاز به کار کرده است تا ۶ مرداد ۹۶ آثار فرشید مثقالی را نمایش می‌دهد.

http://www.mehrnews.com/service/Culture

-

--

-

-

-

-

--

-

-

-

متن آگهی فروش زمین

نمونه متن اگهی فروش زمین

نمونه متن آگهی فروش آپارتمان

dubai logo design logo design تصمیم شعار تصمیم الملصق banner design dubai banner design business card design dubai business card designتصمیم بطاقة الأعمال طراحی لوگوطراحی آرم طراحی لوگو حرفه ای طراحی بنر طراحی بنر تبلیغاتی طراحی بنر حرفه ای

کاتالوگ اینترنتی آموزش طراحی کارت ویزیت حرفه ای با فتوشاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی حرفه ای کارت ویزیت طرح لایه باز دانلود فونت فارسی طراحی سایت طراحی وب سایت .طراحی بنر تبلیغاتی , طراحی کارت ویزیت , طراحی کاتالوگ , طراحی بروشور ,طراحی کاور , طراحی هدر ,طراحی موشن گرافیک ,طراحی لوگو , تعرفه طراحی , طراحی استند , طراحی تراکت , طراحی بنر , چاپ کارت ویزیت , چاپ کاتالوگ ,چاپ بروشور , کاور اهنگ ,هدر سایت ,ساخت تیزر تبلیغاتی ,طراحی آرم , استند نمایشگاهی , تراکت , کاتالوگ اینترنتی , نرم افزار طراحی لوگو , پوستر محرم , پوستر دفاع مقدس ,فروشگاه محصولات گرافیکی ,طرح لایه باز , طرح لایه باز کارت ویزیت , آموزش فتوشاپ ,آموزش فتوشاپ مقدماتی,آموزش فتوشاپ پیشرفته , بروشور لایه باز, طرح لایه باز قالب,مقالات طراحی بنر,مقالات طراحی کاتالوگ,مقالات طراحی لوگو,دانلود فونت فارسی, طراحی بنر گیف,طراحی بنر فلش, طراحی کارت ویزیت آنلاین


[ بازدید : 221 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
طراحی بنر,بنر تبلیغاتی,طراحی کارت ویزیت,طراحی کاتالوگ,طراحی بروشور
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به افترافکت و گرافیک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]